Waarom een Online Business Manager jou kan helpen?

Een Online Business Manager (OBM) denkt strategisch met je mee voor de korte- en lange termijn en helpt je onderneming groeien, ze neemt de Online Marketing van je bedrijf uit handen en zorgt voor structuur. Jij kan doen waar jij goed in bent en je richten op je strategie, klanten en ontwikkelen nieuwe producten/diensten. Een Online Business Manager neemt je AL je regel en organiseer werk uit handen. Zij brengt mensen en middelen virtueel bij elkaar en zorgt voor focus en overzicht.

Wanneer is het tijd om een Online Business Manager in te schakelen?

Als je als ondernemer een solide business plan hebt, de omzet binnenstroomt en je moe bent van het altijd “alleen moeten zorgen” voor de Online Marketing, is het tijd om een Online Business Manager in te schakelen. Om een volgende stap te maken moet je jezelf uit de dagelijkse rol halen en je uitsluitend richten op managementactiviteiten en focussen op groei. Je Online Business Manager managet jouw Online Business. Ze heeft een team van experts om haar heen die samen werken aan jouw onderneming.

Wat kan ik voor jou betekenen?

Marketing & Organisatie

  • Organisatie/coördinatie van het maken en ontwikkelen van (werk)boeken, multimedia producten, membership programma’s, virtual en live events en coachings programma’s.
  • Online project management systeem inrichten en bijhouden.
  • Projecten/events: plan van Aanpak opstellen inclusief planning.

 

Marketing & Sales

  • Technisch koppelen en inrichten van diverse systemen/tools die Online marketing ondersteunen.
  • Digitaal handboek samenstellen en bijhouden van standaard online marketing procedures om uitbesteden en delegeren te vereenvoudigen.
  • Marketing activiteiten sturen op cijfers.
  • Management van websites (wordpress / joomla).
  • Management van Ezine/Nieuwsbrief; een publicatie- en promotieschema opstellen, lijstmanagement, content nakijken/lezen, zorgen voor tijdig versturen van mailings.
  • Management van lanceringen; lanceerplan ontwikkelen inclusief promotiekalender, salespagina maken, ondersteuning bij lancering.
  • Management van affiliates; affiliate programma ontwikkelen en uitwerken, ‘resource’ pagina op de website voor affiliates met promotiemateriaal, contact onderhouden met affiliates, betalingen regelen.
  • Management van marketing; via google (seo), social media en lead management (sales funnel, weggever, autoresponders, follow-up, up sell mogelijkheden).

E-book Samen naar de top

In mijn e-book meer over:

  • Wat is een online business manager?

  • Wanneer ben jij toe aan een Online Business Manager?
  • Welk voordeel heb je van een Online Business Manager?
  • Op welke manier kan een Online Business Manager jou helpen?
  • Verschil tussen een VA en een OBM?
  • Kies je voor een VA of een OBM?

E-book