Online marketing

Online zichtbaarheid voor ondernemers

met een (virtueel) team

marketing

online of offline 

Wat vooral belangrijk is dat je kiest voor die kanalen waar je doelgroep zich bevindt en waar jij je goed bij voelt. Jouw product moet een bijdrage leveren, een probleem oplossen voor je klant. Weet dus wat je klant drijft en waar dit uithangt online en offline.

Online en offline versterkt elkaar. Stel je staat op een event met veel leuke mensen te praten die interessant kunnen zijn voor je business of weer iemand kennen die interessant kan zijn voor je business? Dan wil je een mooie brug bouwen tussen jou en die persoon.

Je wil graag het contact warm houden (ook al spreek je elkaar niet live) en wat je dan kan doen is een mooie blog schrijven of podcast opnemen waar je contact vrolijk van wordt of waarde uithaalt. Zo blijf je “in het hoofd” van je contact en als die op een zeker moment een coach zoekt en jij bent in zijn/haar hoofd blijven hangen dan zal er contact met je worden opgenomen!

Online Marketing geeft je veel mogelijkheden om zichtbaar te zijn maar je vraagt je misschien af waar je je op moet richten en dan moet je je team ook nog aansturen. Er komt veel op je af. Ik kan je helpen overzicht te behouden en tegelijkertijd te werken aan je online marketing. 

online je

Doelgroep bereiken

Je hebt verschillende mogelijkheden voor je online marketing:

  • Weggever + opvolgmails maken zodat mensen warm worden gemaakt om jouw product te kopen
  • Zorgen voor groei klantenlijst d.m.v. emailmarketing
  • Autoresponder implementeren
  • Social media planning en posts om zichtbaar te blijven
  • Adverteren op social media zodat je event/workshop of webinar goed vol loopt
  • Elk nieuw product/dienst dat je wil lanceren goed onder de aandacht brengen (d.m.v. lanceringsplanningen)
  • E-mail marketing toepassen om waarde te leveren aan je klanten, niet “vergeten” te worden en zaken te automatiseren
  • Hoger komen in google / SEO optimalisatie
  • Aanscherpen van je salespages of landingspagina’s
  • Analytics – meten is weten en geeft inzicht waar je kan verbeteren
  • Zorgen dat alle systemen op elkaar zijn ingericht 

online marketing

strategie 

Leg je plannen aan me voor en ik denk strategisch met je mee over het inrichten van je online marketing. Ik ben geen coach maar help je met de strategie, doelstellingen en uitvoering van je plannen. Ik zet de lijnen uit voor de toekomst. Samen met jouw teamleden of de experts die we nog aanhaken gaan we aan de slag om jouw ideeën om te zetten in actie.

Samenwerken leidt tot een mooi resultaat en daarbij kijken we naar de doelstellingen van jou als ondernemer en gericht op jouw klanten/doelgroep!

Interesse om te horen hoe ik over jouw online marketing strategie denk? Vraag een gratis gesprek bij mij aan.

 

meten = weten

Data & testen

Het is van belang je online marketing uitingen te meten en bij te sturen waar nodig. Blijkt uit de cijfers dat een bepaalde tekst niet converteert bijvoorbeeld dan gaan we daarmee aan de slag.

In een dashboard houden we de cijfers bij van je social media ads, je plaats op google, je lijstaangroei en uiteraard waar de sales vandaan komt. Want daar kun je op sturen en hoe meer we weten hoe beter we kunnen sturen.

  • Levert dat adverteren je wel genoeg op in verhouding met wat je eruit haalt?
  • Kun je je pagina’s op je website verbeteren zodat je meer verkeer trekt?

Systemen die we daarvoor inzetten zijn diverse SEO ranking tools, Google Analytics en natuurlijk de data uit de social media ads en andere systemen. Op basis hiervan gaan we testen om te kijken wat het beste werkt voor jouw bedrijf.

Kennismaken?

Meer weten over wat ik kan betekenen voor je Online zichtbaarheid?