Ik heb als Online Business Manager inmiddels veel online tools uitgeprobeerd, gebruikt en met sommige ben ik weer gestopt.

Er zijn 4 tools die voor mij onmisbaar zijn omdat ze voor mij fijn werken en mij helpen met mijn dagelijkse werkzaamheden.

In deze blog deel ik dan ook graag mijn ervaringen met deze 4 online tools.

 

  1. Teamwork – projectmanagement tool

Teamwork is echt de NUMBER ONE voor mij. Teamwork is een projectmanagement tool waarbij ik mijn projecten en bijbehorende taken bewaak.

  • Met Teamwork kan ik met meerdere mensen werken aan een project , taken verdelen, bestanden delen en communiceren. Zo zorgen we samen dat de deadlines gehaald worden.
  • In Teamwork kan ik al mijn notities kwijt. Het is mijn tweede brein!
  • In Teamwork kan ik mijn uren registreren.
  • Voor Teamwork betaal ik ZERO en dat is toch leuk voor zo’n uitgebreide tool.      

 

  1. WordPress – website

WordPress geeft mij zichtbaarheid! Met WordPress heb ik mijn website gebouwd en onderhoud ik hem.

  • WordPress vind ik erg prettig in gebruik. Ik kan er mee lezen en schrijven.
  • WordPress heeft heel veel keuze in verschillende plugins waardoor ik mijn website nog beter kan maken.
  • Het toevoegen van nieuwe pagina’s, blogs etc in WordPress is heel erg simpel.
  • WordPress heeft een aantal handige instellingen om ervoor te zorgen dat ik nog beter vindbaar ben op    Google.
  • WordPress is echt helemaal gratis!

 

  1. ActiveCampaign – Autoresponder

ActiveCampaign is een e-mail marketing systeem waarmee je automatisch naar meerdere personen tegelijk e-mails kunt versturen, die ook nog eens gepersonaliseerd zijn.

  • ActiveCampaign vind ik simpel in gebruik
  • In ActiveCampaign zitten er veel voorgeprogrammeerde Automations die ik met 1 klik kan activeren
  • In ActiveCampaign kan ik makkelijk zelf Automations aanmaken door de simpele drag en drop              mogelijkheden.
  • ActiveCampaign vind ik een betaalbaar systeem. Heb je niet meer dan 500 contacten dan betaal je slechts 9 dollar. Daarboven gaat het naar 23 dollar per maand.

 

4. Zoom – Communicatiemiddel

Ik kan niet zonder het communicatiemiddel Zoom. Alle teammeetings verlopen via zoom maar ook individuele gesprekken. Je kan met zoom ook webinars geven. Supermakkelijk ook als je aan iemand wat moet uitleggen over een systeem want je deelt gemakkelijk je scherm en ziet dus waar de ander naar kijkt. Iedereen kan deelnemen via een zoom verbinding maar het mooiste is toch een laptop of telefoon met camera zodat je de ander ook ziet.

  •  Gebruiksvriendelijk
  • Goedkoop
  • Makkelijk video bellen met meer dan 1 persoon
  • Mogelijkheid geven webinars
  • Te koppelen aan je agenda
  • Opnemen van gesprekken

Ik ben benieuwd welke tools voor jou onmisbaar zijn. Laat je het hieronder weten?