Jij wil producten en/of programma’s ontwikkelen en nieuwe manieren bedenken om je diensten aan te bieden.
Waar je je zeker niet mee bezig wil houden zijn de systemen en processen. Daar word je niet echt gelukkig van en zie je misschien het nut niet van in. Maar… de juiste systemen inzetten in je bedrijf is wel de sleutel voor succes.

  • Dat mooie programma dat je ontwikkeld hebt gaat je geen ton omzet leveren als je geen geïnteresseerden hebt (lijst opbouw).
  • Een prachtig high-end coaching of consulting programma gaat je geen ton omzet leveren als je geen klanten hebt om mee te starten (CRM systeem).
  • Het opbouwen van een lijst met enorm veel geïnteresseerden gaat je ook niets opleveren als je geen geautomatiseerd marketing systeem hebt.

Mijn tips zodat je tijd overhoudt voor de leuke bezigheden:

  • Weet waar je naar toe wilt met je bedrijf en stem daar je systeem op af. Jij wil uiteindelijk succesvol zijn op de lange termijn en dus moet je ook investeren in het juiste e-commerce systeem voor jouw onderneming.
  • Mijn ervaring is dat met verschillende systemen werken niet handig en uiteindelijk vaak nog duurder is ook. Probeer dat dus niet want je loopt grote kans veel klanten mis te lopen.
  • Zorg ervoor dat je een systeem aanschaft dat bij jou past. Zodra je je lange termijn doelen helder hebt ga je op zoek naar een systeem dat het beste bij jou en jouw visie past.
  • Mijn lijfspreuk: “als je het kan automatiseren doe het dan!” Zodra je een handeling meer dan 1x doet moet je je afvragen of je dat niet kan automatiseren. Er bestaan zo veel handige systemen, apps, websites etc. die je daar mee kunnen helpen en je tijd kunnen besparen. Daarover meer in een andere blog 🙂
  • Voordat je de markt opstapt moet je je systemen geïmplementeerd hebben. Jij wil er toch ook zeker van zijn dat zodra je aanvragen van potentiële klanten krijgt deze aanvragen direct en correct worden opgepakt. Het betekent ook dat je financiële systemen op orde zijn en dat je inbox niet ontploft is. Zodra jouw bedrijf begint te lopen heb je daar echt geen tijd meer voor.
  • Door het analyseren van de verzamelde gegevens uit je nieuwe systeem kun je nieuwe klanten en markten ontdekken, processen stroomlijnen en je personeel effectiever inzetten. Zonder een CRM systeem tast je in het duister. Want hoe kun je een klant bedienen die je helemaal niet kent? En hoe creëer je effectieve marketingcampagnes als je niet weet voor wie? Een CRM systeem is essentieel voor elke onderneming, hoe groot of klein dan ook.

Welk voordeel heb jij van een geautomatiseerd proces:

  • Nieuwe abonnees – elke dag
  • Een pijplijn met jouw ideale klant
  • Geautomatiseerde marketing
  • Tijd vrij voor je strategie
  • Tijdens je vakantie lopen de zaken gewoon door

 

WhatsApp chat