Die vraag is niet heel makkelijk met alleen ja of nee te beantwoorden. Ja, mijn job bestaat voor het grootste gedeelte uit marketingactiviteiten en nee, de marketing manager ben ik niet.   Strategie/koers Ik denk mee over de strategie, de koers die een bedrijf wil gaan varen en maak eventueel een plan met acties. Uiteindelijk bepaalt de klant zelf of in overleg met zijn of haar marketing coach welk pad er gekozen wordt.   Coördinatie Ik ben op de hoogte van de laatste online marketing ontwikkelingen en school me regelmatig bij op dat vlak. Het zwaartepunt in mijn functie is de coördinatie / structurering van die marketing taken die uit die strategie vloeien. Welke acties worden er genomen, door wie, wanneer, hoe en vooral dat ze ook worden afgerond 🙂   Koers bijstellen Werken de acties die we bedacht hebben of moeten we de koers bijstellen? Dat zijn zaken die terugkomen.   Specialisten In de loop van de tijd heb ik een aantal specialisten om me heen verzameld die alles weten van o.a. WordPress, Google analytics of SEO. Zij zijn specialist en hebben veel meer kennis van deze zaken dan ik.   Voor een ondernemer is het fijn dat je die groep specialisten niet hoeft aan te sturen. De ondernemer weet waar hij of zij naar toe wil met zijn of haar onderneming en ik zorg er samen met het team voor dat die plannen werkelijkheid worden.
WhatsApp chat