We kennen denk ik allemaal wel de eenvoudige tips & tricks om je bedrijfspagina op Facebook te optimaliseren. Denk hierbij aan;

  • het volledig invullen van je profiel met je contactgegevens;
  • het toevoegen van je diensten aan je pagina;
  • het aanmaken van je evenement;
  • hoe en wanneer je het beste content/ berichten kan plaatsen etc.

Maar er zijn ook een paar dingen die je volgens Facebook maar beter niet kunt doen. Ik wil er graag 4 met je delen.

  1. Koop geen pagina ‘likes’ via andere bedrijven, dat vindt Facebook niet leuk. Je kan wel veel likes krijgen door te adverteren via Facebook zelf of door organisch (onbetaald) bereik. Denk daarbij aan het uitnodigen van je vrienden om je Facebookpagina leuk te vinden, een ‘like’ button toevoegen aan je website of een Facebook button toevoegen aan je e-mailhandtekening.

  2. Niet reageren op berichten is eigenlijk ‘not done’. Als je reacties krijgt op je berichten, positief of negatief, dan is het wel zo netjes om te reageren. Niet alleen met een ‘like’ maar ook met een reactie. Ten slotte zorgt dit ook voor meer interactie en dus ook voor een groter organisch bereik.

  3. Like, Share & Win acties
    Facebook heeft het liever niet dat je de voorwaarde stelt dat ze je pagina moeten liken, delen of iemand moeten taggen om iets te kunnen winnen.
    Wat mag dan wel? Je mag ze vragen om een bericht te ‘liken’ en vragen om een reactie te plaatsen onder je bericht. Reacties dragen dan ook weer bij aan een groter organisch bereik. (Bijvoorbeeld ‘deel jouw reactie hieronder en win..)

  4. Klik nooit op “Bericht promoten”
    Dit zorgt voor een advertentie voor een veel te groot publiek. Je kan beter via de advertentietool een eigen advertentie aanmaken en daarbij direct je doelgroep goed definiëren.Wat mag dan wel? Je mag ze vragen om een bericht te ‘liken’ en vragen om een reactie te plaatsen onder je bericht. Reacties dragen dan ook weer bij aan een groter organisch bereik. (Bijvoorbeeld ‘deel jouw reactie hieronder en win ……)

Heb jij nog een actie op Facebook die we zeker niet moeten doen? Ik hoor het graag.

Christien Woltjer

WhatsApp chat